matamatik bilmenin faydaları - altıcizilen

Follow me on Twitter

matamatik bilmenin faydaları

matamatik bilmenin faydaları

Paylaş
Kış gelince, uzun paltomun altından, kendimi gazete kağıdından sargılarla sarmalardım ve bunları Nisan?da, toprak iyiden iyiye uyanana kadar atmazdım. Times Literary Supplement, insanı hiç yarı yolda bırakmayan sağlamlığı ve su geçirmezliğiyle, bu amaca takdire şayan bir uygunluk gösteriyordu. Osuruğa bile bana mısın demiyordu. Bu konuda elim kolum bağlı, karanfilimden en ufak fırsatta gaz kaçıyor, arada bir bu durumdan söz etmemek benim için çok zor, her ne kadar çok iğrensem de. Bir gün kaç kere osurduğumu saymıştım. On dokuz saatte üç yüz on beş osuruk, yani vasati saate on altı osuruktan fazla. Aslına bakarsanız hiç de aşırı bir miktar değil. Her on beş dakikada dört osuruk. Lafı edilmeye bile değmez. Dört dakikada bir osuruk bile etmiyor. İnanamıyorum. Yav, buna osurmak bile denmez, bu konuyu hiç açmasam daha iyiymiş. Fevkalade bir şey, matematiğin insanın kendisini bilmesine böylesine yardımcı olması.
Krş. Samuel Beckett, ?Üçleme: Molloy, Malone Ölüyor, Adlandırılamayan?, çev. Uğur Ün, Ayrıntı Yayınları, s. 33.
_kaynak

Pages